رشد سریع ریش و سبیل + بهترین روغن ها برای تقویت و رشد ریش و سبیل

img
مدیریت گلشا
1 سال پیش
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

رشد سریع ریش و سبیل

شاید شما هم جزو آن اقایانی هستید که رشد ریش و سیبیل برایتان امری واجب است و بعد از کوتاهی آن یا ریزش و کم پشتی آن برایتان سوال شده که آیا رشد سریع ریش و سبیل ممکن است؟ باید در جواب این سوال گفت که بله زیرا بسیاری از مواد و روغن هایی وجود دارد که می تواند به رشد ریش شما کمک کند.

البته دقت کنید که به مراقبت های ویژه ای هم احتیاج هست. در گذر زمان و گذشت سن و سال ریزش در مردان افزایش می یابد به همین دلیل ریش های آنها ممکن است با کم پشتی روبرو شود و یا رشد آن کند شود و یا اصلا رشد نکند.

اما روش هایی طبیعی در حال حاظر است مانند روغن های رشد ریش و سبیل و روش های دیگر برای رشد سریع ریش و سبیل است. حال سعی داریم به مواردی که برای رشد سریع تر ریش است بپردازیم و راه هایی نیز بیان کنیم در ادامه با گلشا همراه باشید.


مشکلات هورمونی خود را درمان کنید

کاهش رشد و کم پشتی ریش بعضی اوقات می تواند از مشکلات هورمونی و اختلالات تستوسترون باشد. به همین دلیل می توانید با مراجعه به دکتر متخصص با درمان دارویی و یا آمپول های مختلف زیر نظر دکتر تا حدودی مشکلات هورمونی خود را کاهش دهید زیرا مشکلات هورمونی رشد ریش و همچنین مو را کاهش می دهد شما باید از این نظر خود را چکاب کنید و مطمئن شوید بیماری از نوع های هورمونی نداشته باشید.

زیرا بیماری های هورمونی و اختلالات تستوسترون از جمله مواردی هستند که باعث کاهش پر پشتی ریش و سبیل مردان می شود. می توانید با تزریق آمپول و مصرف قرص های ویتامینه تا حدودی هورمون خود را کاهش دهید. موارد شایعی که علائم ظهور بیماری تستوسترون است مانند تضعیف شدن ماهیچه ها و خستگی و فشار بر روی عضلات به صورت بی دلیل.

در هنگام چکاب اگر متوجه شدین از این اختلال رنج می برید ممکن است از شما بخواهند یک سری قرص های مخصوص و آمپول مصرف و استفاده کنید. این بیماری از موارد ارثی و یا افزایش سن و یکسری عوارضات دارو ها و بیماری ها به وجود می آید اما برای درمان آن موارد بسیاری وجود دارد. به همین دلیل در مرحله اول اگر از کم پشتی ریش های خود رنج می برید یک چکاب ساده بگیرید.


روغن هایی برای رشد سبیل

مورد درمانی  دیگری برای رشد ریش و سبیل که مورد توجه قرار گرفته است روغن های مختلف و موثری است که شما آن را از عطاری هم تهیه کنید. روغن هایی که اکثرا برای رشد مو و سبیل و تقویت ریشه های آن استفاده می شود تاثیرات بسیاری در پرپشتی و بازگشت ریش های شما دارد  به عنوان مثال روغن نارگیل روغن بادام و روغن اکالیپتوس و یا روغن کنجد می تواند در رشد و بازگشت موها و سبیل شما تاثیر بگذارد. شما می توانید به طور دقیق و ماهانه هر شب قبل از خواب یا بعد از حمام مقداری از روغن را روی ریش هایتان تا ده دقیقه ماساژ دهید و بعد از مدتی 5 دقیقه ای آن را بشویید.

سعی کنید در کنار مصرف قرص های درمانی برای هورمون ها و اختلالات حتما از روغن های رشد ریش و سبیل و موارد بیان شده تا چند مدت استفاده کنید درواقع روغن های مراقبتی اکثرا برای تقویت ریشه موها و ریش ها بسیار مناسب است و کمک بسیاری به شما در پرپشتی ریش هایتان می کند. در ضمن می توانید این روغن های درمانی و موثر را حداقل دو نوع مختلف آن را با هم مخلوط کرده و ترکیب تقویتی و مناسبی برای رشد سریع تر موهای ریش خود تهیه کنید. زیرا مخلوط دو عصاره روغنی موثر در رشد و تقویت ریش و سبیل می تواند به افزایش تاثیر آن در رشد کمک کند.

 

از اصلاح سبیل خود دوری کنید

به یاد داشته باشید در هنگام رشد و ریشه زدن ریش های خود به هیچ عنوان حالت ندهید از ژل های شیمیایی که باعث ریزش شدید می شود دوری کنید و تا مدتی دست به اصلاح ریش هایتان نزنید به عنوان مثال اگر خواستید به ریش هایتان مدلی بدهید به مدت کوتاهی این کار را انجام ندهید و تا مدتی اجازه بدهید ریش هایتان رشد خود را بکنند.

در هنگامی که دست به اصلاح ریش و سبیل خود نمی زنید رشد آنها به تدریج سریع تر خواهد بود البته رشد ریش همه افراد به صورت های مختلفی سریعتر و یا کندتر می باشد اما اگر مدتی صبر کنید می بینید رشد ریش هایتان شروع شده و به سرعت ادامه یافته است.

بعضی افراد در مدت کوتاهی ریش هایشان رشد سریعی خواهد داشت بعضی افراد هم اکثرا به کندی رشد سبیل خواهند داشت و سعی کنید در کنار رشد طبیعی و اصلاح نکردن از روغن های ذکر شده و مکمل های دارویی هورمونی استفاده کنید که به رشد بهتر ریش های شما کمک کند. سعی کنید این روتین را مانند رشد موهای سر تا چند هفته و چند ماه رعایت کنید و بیشترین استفاده را از روغن ها و موارد درمانی دیگر ببرید.

 

مراقبت ها و شست و شوی پوستی

مراقبت های پوستی می تواند علل خوبی برای رشد موهای ریش و سبیل باشد. به عنوان فرض یکی از موارد مراقبتی ها شست و شوی صورتتان در یک یا دو وعده روز است. سعی کنید در روز حداقل دو دفعه ریش های خود را شست و شو بدهید.

سعی کنید از مواد شست و شوی مناسبی استفاده کنید زیرا بعضی مواد تا حدودی مشکلات ریزش را برای سبیل شما فراهم می کند. در کنار شست و شو از مرطوب کننده ها و کرم های ضد التهاب و مناسب نوع پوست خود استفاده کنید.

مرطوب کننده های آبرسان با مواد قوی که دارد برای رشد سریع تر و کاهش رشد مو استفاده می شود با ماساژ مرطوب کننده روی ریشه های سبیل خود می توانید تا حدودی جریان رشد ریش را افزایش دهید و این مورد عمل مهمی است. حتما در موارد مراقبتی روزانه چند وعده شانه دم باریک خود را قسمت های مختلف ریش ها بگردانید و قسمت های مختلف ریش خود را افزایش دهید. بعد از شست و شو ریش هایتان را با حوله ای تمیز خشک پاک کنید.

روزانه بعد از شست و شو موهای ریش خود حتما چند بار ریش های خود را از چند جهت شانه بزنید این عمل باعث می شود گردش خون و رشد ریش های شما در قسمت ریشه افزایش پیدا کند.

 

داشتن سبک زندگی و رژیم سالم

سعی کنید در کنار رعایت موارد درمانی و دیگر موارد موثر بر رشد موهای ریش خود حتما به رژیم غذایی که دارید و سبک زندگی حال حاظر خود توجه کنید. اگر سبک زندگی شما دارای رژیم غذایی مناسبی نیست حتما سعی کنید در برنامه هفتگی و روزانه خود خوردن گوشت و پروتئین و سبزیجات را فراموش نکنید.

 

 درواقع بخشی از رشد مو به ویتامین ها و پروتئین هایی برای تکمیل رشد احتیاج دارد تا بتواند به طور موثر تری رشد را ادامه دهد. شما هم ممکن است از کم پشتی و رشد نکردن ریش و سبیل خود گلایه کنید اما حتما به این مورد هم توجه کنید که پروتئین بسیار در رشد مو موثر است و شما نباید از این موارد در رژیم و سبک زندگی خود غافل شوید.

زیرا باید بدانید گوشت و سبزیجات و لبنیات جزو ویتامین های A,B,E,C  هستند و این موارد از جمله ضروری ترین ها برای رشد بهتر موهای شما هستند از جمله موی سر و پرپشتی موی ریش و سبیل و .... سبک زندگی سالم شما بسیار می تواند

در رشد و پرپشتی موهایتان موثر باشد زیرا که هر رشدی نیاز به تلنگری دارد و اگر شما هم از رشد کم موهای خود مطمئن شده اید بدانید حتما سبک زندگی سالمی ندارید البته بیماری ها و موارد هورمونی خاصی هم برای کم رشدی مو وجود دارد اما یکی از این دلایل می تواند سبک زندگی و رژیم اشتباه باشد.

 

ورزش کنید برای تقویت رشد موها

ورزش کردن یکی از عواملی است که می تواند موجب خونرسانی و گردش خون در ناحیه رشد موها بشود و مواردی مانند موی سر و موی ریش و سبیل را افزایش دهد. ورزش کردن تا حد زیادی می تواند موجب رشد سریع تر ریشه های مو شود.

درواقع با ورزش های هوازی و ایروبیک می توانید در هفته حداقل 3 الی 4 بار به رشد سریع تر موی خود کمک کنید. مهم نیست چه ورزشی انجام دهید چه شما چه بدنسازی و یا دوچرخه و پیاده روی در هر صورت تحرک مفیدی انجام بدهید که در سبک زندگی خود و رشد موهایتان تاثیر مفیدی داشته باشید.

از خوردن آب در کنار ورزش غافل نشوید درواقع آب خوردن در حین ورزش باعث هیدراته شدن بدن می شود و این مورد بسیار در رشد ریش و موهای شما اثر گذار است. البته که خوردن آب زیاد روزانه می تواند به رشد سریع تر موهای شما کمک کند.

بدانید ورزش مانند یک ماساژور قوی پمپاژ خون را به درستی در تمام قسمت های بدن شما انجام می دهد. می دانید که هرچه ماساژ و تحرک قسمتی که قصد رشد سریع تر آن را دارید وقتی بیشتر تحت فشار و ماساژ باشد خون رسانی به همان قسمت بیشتر خواهد بود تا جایی که رشد ریشه های مو کم کم شروع خواهد شد و شما می توانید رشد موی بهتری را مشاهده کنید.

 

استرس خود را درمان کنید

یکی از مواردی که به طور حتم در ریزش مو و کم پشتی موهای شما تاثیر می گذارد و جلوی رشد آن را میگیرد استرس و اضطراب است. استرس و اضطراب به راستی دشمن رشد و بازسازی موها هستند و استراحت کم و استرس بسیار بالا می تواند عوارضات بدی مانند ریزش مو را دارا باشد.

سعی کنید در کنار موارد درمانی و رژیم و سبک زندگی صحیح حتما راهی برای کاهش استرس خود پیدا کنید. می توانید با ورزش و یا خواب و مواردی دیگر بر استرس خود غلبه کنید زیرا استرس به شدت فولیکول مو را ضعیف و شکننده می کند.

هر موردی عوارضی دارد و عوارض استرس و اضطراب می تواند ریزش مو هم باشد. سعی کنید طبق این مورد گفته شده استرس خود را کمتر کنید و راهی برای انجام کارهای بیشتر پیدا کنید تا بلکه استرس و اضطراب روی شما تاثیری نداشته باشد. خوردن آب و ورزش کردن موارد درمانی خوبی برای استرس در لحظه هستند. البته استرس مورد جدانشدنی از زندگی است اما با انجام یک سری کارهای مشغول کننده در استرس کمی از اضطراب خود را بکاهید تا به رشد موها و ریش خود آسیب نزنید.

درواقع استرس باعث تضعیف انرژی و سیستم ایمنی بدن شما می شود به طوری که بدن شما موردی برای تغذیه و کمک به رشد موهایتان ندارد و از این رو رشد موهای شما کاهش یافته و شما به رشد دلخواه خود نمی رسید.

 

داشتن خواب کافی مرتبط با رشد ریش و سبیل

یکی دیگر از مواردی که به جز ورزش و سبک زندگی و رژیم و سالم باید به آن توجه کرد خواب صحیح صحیح کافی در وعده شب است. شما حداقل به صورت صحیح و کافی باید بین 7 تا 9 ساعت بخوابید و مکان مناسبی را برای خواب خود پیدا کنید.

یک سری مواقع با نداشتن خواب کافی بدن ضعیف می شود و سلول های مرده موهای سر یا ریش و سبیل به خوبی دفع نشده و رشدی بعد آن اتفاق نمی افتد اما اگر خواب درستی داشته باشید حداقل مواد لازم موها تهیه شده و بیشتر می توانید به رشد موهای خود کمک کنید. زیرا وقتی که خواب کافی ندارید و یا تا دیر وقت بیدار هستید تقریبا رشد مناسبی صورت نگرفته و فولیکول مو بسیار ضعیف و شکننده خواهد شد.با داشتن خواب صحیح می توانید اکثر موارد را در بدن خود تامین کنید تا بلکه مواد لازم در فولیکول مو ترشح شود و موهای شما به خوبی رشد لازم را داشته باشد.


سخن پایانی

رشد ریش و سبیل موردی است که گاهی با اختلالاتی در رشد دوباره  روبرو می شود و ممکن است ذهن فرد را درگیر کند. در این مطلب متوجه شدید باید سعی کنید مشکلات بدنی خود را حل کنید و سبک زندگی سالم و خواب درست را فراموش نکنید. پس می توان گفت رشد ریش و سبیل در صورت رسیدگی حتما قطعی است و شما با انجام این موارد رشد موهای خود را به تعویق نمی ندازید.

برچسب ها